Wednesday, August 10, 2011

KISAH SEMALAM


Salam to all... oooo baru aku ingat, hari ni rabu yer tak.. haaa jap kang aku wat WORDLESS WEDNESDAY ea... kali ni nak citer pasal kisah semalam, kisah semalam yang membuatkan aku teringat kisah lampau, kisah semalam yang membuatkan aku mengimbas 1001 satu kenangan, (maaf entry ni akan membuatkan kowang batal pose sebab akan muntah melebihi dos hahaha, aku tataw nak luah ke mane, so aku decide untuk luahkan ke blog, sorry again!)

Semalam... adik aku bawak bakal jodoh beliau datang berbuka puasa kat rumah, honestly, i like that boy, dia boleh buat adik aku happy, dia boleh bergurau senda dengan mak aku, dia boleh melayan adik laki aku yang tingtong tu dan aku pasti dia boleh bahagiakan adik aku jika jodoh diorang ada. Dan aku tak kisah andai kata, satu hari nanti adik aku kahwin dulu daripada aku, jodohnya dah sampai. Aku tumpang gembira.

Cuma semalam aku sebak, aku sebak terkenangkan yang lalu hahahaha (it's so stupid of me i think) yeahhh.. aku teringat pada my first, dulu.. dia pon selalu datang berbuka dekat rumah, bergurau ngan mak aku, melayan adik-adik aku.. 4 tahun.. banyak benda yang jadi, banyak kenangan yang terjalin, banyak kisah yang tercatit... tapi tu semua da tinggal kenangan, tapi aku still simpan mesej-mesej dia, nombor dia.. hahahaha aku rasa aku da gila nih.

And now.. aku ada someone... tapi aku tataw sama ada dia yang tak layak untuk aku, atau aku yang tak layak untuk dia.  Sedaya upaya aku try untuk buat dia happy, walaupun kami jauh.. Sedaya upaya jugak aku try membuatkan kami dekat walaupun hakikatnya kami tetap jauh.. Dia sangat berbeza dengan yang pertama, macam langit dengan bumi! Honestly, aku tak happy, aku cuba happykan diri aku, tapi sebenarnya aku langsung tak happy.  Selalu aku cuba untuk padamkan status dekat facebook aku, tapi selalu jugak tangan aku susah untuk klik butang pangkah tu.  Sebab aku pikir, apa yang akan jadi pada dia, boleh ke dia terima, macam-macam aku pikir, rasa bodoh pikirkan orang yang tak pikirkan kita. Sangat bodoh!  Tapi aku still tak buat pon.. hahahaha, aku ni ke yang terlalu baik, ataupun terlalu bodoh aku pon tataw.

p/s~ Cemburu melihat orang sekeliling aku bahagia.

6 comments:

  1. dear........ maaf kalo aku menyebOk.. aku cme nk ckp.. ko terlalu baik dlm hdup aku... aku tw.. msti ad someone yg baik utk ko jgak.. psal yg ad skang ni..?? aku xpnah dgr cite psal die dr ko.. aku pn xtw cmne prangai die.. honestly im bad thinking tht ur not happy at all.. maafkan aku xad tyme ko memerlukn lg... T_T

    ReplyDelete
  2. @cik nadeyya isnor~ don worry, i'm cool n i can do it.. chil beb ^^

    ReplyDelete
  3. dia yang tak sesuai untuk kamu... dari cara kamo0 bercerita, frankly speak... sayer memang tak berkenan. kenapa kamo0 yang perlu banyak berkorban?? tak pelah insyaAllah akan ada manusia yang layak buat kamo0... kamo0 akan jumpa! sabar lah menunggu waktu itu. janji jangan hipokrit pada diri sendiri atau pada orang lain...

    ReplyDelete
  4. @cik ieyza~ mungkin sy da terbiasa berkorban agaknye.. well.. sulung kan.. wahahaaha ;p

    ReplyDelete
  5. tapi jangan sampai mengorbankan diri sendiri.

    ReplyDelete
  6. @cik ieyza~ hahaha, owite, thanks for da advice, really apreciate it :)

    ReplyDelete



MySpace Layouts
MySpaceLayouts