Friday, June 10, 2011

JODOH ^^

Adoyai.. sowila kowang.. buat kesekian kalinya, aku tak story mory pon pasal pendakian aku kan wahahahaha, tajok lain pulak yang keluar nih adoyai... so sowi my fren.. hohoho..jangan marah aku naaaa, tak baek... ari ni ari apa... pandai.. ari jumaat ^^... malam tadi malam ape?? pandai... malam jumaat... ehem! ;p

k.. bercerita sket pasal jodoh, ape ke bendenye jodoh ni?  Jodoh adalah bermaksud pertemuan yang telah ditetapkan dengan ketetapan yang berlandaskan dengan ketentuan dari Tuhan (hoho, jangan percaya bulat-bulat ea.. ni aku punya mufti sendiri nih) Serius, aku memang tataw macamane nak taw tentang kejodohan ni.

Aku pun tak sangka yang aku akan dijodohkan untuk bekerja dengan kerajaan, hohoo (syukor-syukor ada kerja) dan tak menyangka akan dijodohkan untuk menyambung pelajaran walaupon secara part time, serta tak menyangka akan dijodohkan dengan tempat kerja yang dekat dengan rumah (hari-hari makan masakan puan emak.. tapi stil badan gitu gak.. -_-" ) and lagi best.. dijodohkan dengan bos yang superb best!! wahahahaha, ehem, agak2 kalo diye bace bole tak aku nak mengepow lebey?

Cuma.. jodoh untuk menjadi teman dunia akhirat tu.. aku asyik pending jer.. wahahaha, hal-hal laen sumenye clean and clear jer.. bab yang satu ni payah bebeno.. hahaha, aku rasa Allah tu menguji aku dengan perasaan kot.. hehehehehe.. Orang kata, jodoh ni tak payah dicari, nanti akan datang sendiri, tapi orang kata lagi, kalo tak diusahakan macam mana dia nak datang.. jadi aku nak mengikut orang kata ke orang kata lagi? wahahaha..

Apa-apa pon, aku bahagia sekarang walaupun pasal jodoh dunia akhirat tu masih lagi samar-samar. (^^,) 

Korang lak??? 

"Sometimes I think a soulmate is someone who will make you be the most "you" that you can possibly be"

P/S : Aku tataw nape aku arini, tetibe nak bercerita pasal jodoh.

P/S2: Sebenarnya aku tengah sedih, tapi aku buat-buat happy wakakakakaka.

3 comments:

  1. jodoh itu rahsie Allah... kita hanya mampu merancang..Allah yg menentukan

    -smoge dpt bjumpe jodoh dunia akhirat kamoo cpt ye..amiin-

    *bkn nme sbnr*

    ReplyDelete
  2. tak kisahla cepat atau lambat jodoh kamo0..yg penting kamo0 cari yg betul2. jgn disebabkan kamo0 nak sangat "berjodoh" kaut je mana ada...pilih kena betul2 ok

    ReplyDelete
  3. klu der jodoh.. tdk ke mana..
    eh, aper kah? agagagaga~ ^__^

    ReplyDelete



MySpace Layouts
MySpaceLayouts